Niedzielny mecz Polska – Irlandia Północna podczas EURO 2016 okazał się wielkim wydarzeniem medialnym! Obejrzało go, według danych Nielsen Audience Measurement, ponad siedem milionów widzów TVP1, a w szczytowym momencie aż osiem milionów sześćset pięćdziesiąt tysięcy!
Co drugi Polak, który miał włączony telewizor oglądał mecz w Jedynce – udziały spotkania reprezentacji Polski wyniosły 45,3 proc. Transmisja meczu Polska – Irlandia Północna z komentarzem Jacka Laskowskiego i Marcina Żewłakowa była najchętniej oglądanym programem tego weekendu. TVP1 była liderem w niedzielę pod względem udziałów: 16,8 proc. w grupie 4+.
To pokazuje, że wielkie wydarzenia sportowe widzowie najchętniej oglądają w TVP. Mecz w TVP1 obejrzało 7 mln 19 tys., a w równoległej transmisji w Polsacie i Polsacie Sport – jedynie 4 mln 986 tys. (4 mln 117 tys. i 869 tys.). Udziały TVP1 wyniosły 45,3 proc., Polsatu i Polsatu Sport – 32,3 proc. (26,7 proc. i 5,6 proc.).
Mecz wzbudził także duże zainteresowanie w Internecie. Materiały VOD na SPORT.TVP.PL wygenerowały do tej pory ponad 634 tys. odtworzeń, z czego 350 tys. przypadło na transmisję spotkania Polska – Irlandia! 12 czerwca serwis EURO 2016 na SPORT.TVP.PL, w którym emitowana była transmisja meczu, odwiedziło 439 tys. użytkowników.
Transmisję meczu otwarcia Francja – Rumunia w TVP1 śledziło w szczytowym momencie 4 mln 569 tys. (średnia widownia: 4 mln 271 tys., udziały – 28,8 proc.). Dla porównania w Polsacie i Polsacie Sport spotkanie oglądało 3 mln 496 tys. (2 mln 973 tys. i 523 tys.), udziały 23,6 proc. (20,1 proc. i 3,5 proc.).
Telewizja Polska pokaże jeszcze dziewięć najważniejszych spotkań EURO 2016 w TVP1, SPORT.TVP.PL oraz w aplikacji mobilnej TVP Stream. Najbliższy mecz reprezentacji Polski z Niemcami będzie transmitowany w TVP1 16 czerwca od godz. 21.00.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.